Vanaf 16 september 2012 ben ik voor één semester een Erasmusstudent in Southampton, Engeland. Southampton staat bekend als de grote havenstad 'in de buurt' van Londen, bewoond door studenten in alle soorten, maten en van vele nationaliteiten. Zij die geïnteresseerd zijn, kunnen mij toch een beetje volgen op deze blog!

zondag 23 september 2012

Rainy day, Christmas and not-buys.

Hier een kort blogberichtje, vooral interessant voor shopaholics.

De eerste regen in Southampton is gevallen, en het was eigenlijk een opluchting. Het eindelijk bovenhalen van mijn fragiel Kruidvat-parapluutje deed me er eens goed aan herinneren dat ik wel degelijk in Engeland zit. Een feit dat je dreigt te vergeten als je wordt omringd door medestudenten over heel Europa en door het ontbreken van Engelse taxi's en rode bussen.



Mijn Ikea-plantje was ook blij met de regen en met het feit dat ik eindelijk eraan dacht om het water te geven (oops). Misschien had ik toch beter een vals plantje gekocht.


Toen ik gisteren passeerde langs de kassa bij Next, zag ik een hele verzameling aan kerstkaartjes. Het is 24 september, wie denkt er nu in hemelsnaam al aan kerst? De Britten, natuurlijk! Geen enkel land is met Kerstmis zo gezellig. Ik hoop een dagje Londen in te plannen ergens begin december, zodat ik al mijn 'Christmas shopping' kan doen in Engeland. Kan niet wachten tot Halloween voorbij is en de échte kerstziekte losbarst!


Goed nieuws: Mijn gigantisch pak met potten, pannen, bestek, borden, adaptors en beddengoed is eindelijk aangekomen. Check de gigantische doos.

Slecht nieuws: Mijn extra set bestek en borden zijn ze vergeten. Ik heb wel eindelijk deftig kunnen koken. Strikjespasta met rode wijn- en tomatensaus en paprika, omnomnom. Morgen bak ik alvast cupcakes.

Nog organisatorische problemen: De betaling van mijn accommodatie wil maar niet in orde komen. Dat wordt massaal over en weer bellen morgen van de Belgische bank naar de Britse Accommodation Office.






Dan nog enkele foto's van kleding die ik wou kopen, maar niet heb gekocht. Gewoon omdat het kan. Interesseert dit je niet, geen probleem. Ik merk het niet als je nu wegklikt. Vooruit, ga dan!






Je kan nu eenmaal niet alles kopen...

Grtz,

Anine

1 opmerking:

  1. Hier in Turkije kun je wel alles kopen :p tis hier echt cheap, wat kleding betreft :D natuurlijk zijn er ook wat duurdere shops, maar de meeste kledingwinkels liggen zowat rond de H&M prijzen :) lucky me! (Or not, because I buy too much when it's cheap :/) Güle Güle!

    BeantwoordenVerwijderen