Vanaf 16 september 2012 ben ik voor één semester een Erasmusstudent in Southampton, Engeland. Southampton staat bekend als de grote havenstad 'in de buurt' van Londen, bewoond door studenten in alle soorten, maten en van vele nationaliteiten. Zij die geïnteresseerd zijn, kunnen mij toch een beetje volgen op deze blog!

woensdag 26 september 2012

Autorijden, Disneyavonden en dishes

Wie had ooit gedacht dat ik het autorijden zou missen? Elke keer als er een Mini Coopertje voorbijrijdt denk ik in mezelf "Kon ik nu maar naar huis rijden in plaats van heel dat enge stuk 's nachts te voet te moeten wandelen". Terug in het botsautootje zitten zal me deugd doen!

Ondertussen hebben we al enkele keren zelf gekookt met prachtige resultaten en enkele nadelen: Rijst met kip, ananas en zoetzure saus en bergen afwas. Het koken deed ik met Yasmin en Sofie, waarna we besloten een filmavondje te houden. Het werd Disneys' The Princess and the Frog. Veel gegiechel later besloten we er iets wekelijks van te maken. Nu nog zien in hoeverre daar iets van in huis komt.




Gisteren was het keuken-kuisdag. Het was echt nodig. Vervolgens wilde ik vanmiddag hotdogs maken voor mezelf (niet het meest gezonde, ik weet het). Na zo'n drie kwartier proberen met drie verschillende blikopeners door vijf verschillende studenten, waarvan vier Denen zijn, kregen we uiteindelijk het blik open geprutst. Ik deel dit enkel om eventjes te laten zien hoe 'skilled' ik hier al ben in de lokale cuisine.



Dit mijn Supergirloutfit in process! Vrijdag is er een verkleedavond in de Buddha Lounge, dress up as a superhero or villain. Het is niet perfect, maar men zal zien wat de bedoeling is.


Ondertussen moet ik al dagen de was doen en blijf ik het maar uitstellen. Ik ben zo bang dat er niets meer zal overblijven van mijn kledij!

Tenslotte: Jammergenoeg mag ik maar één van de vakken doen die ik écht wou doen. De vakken die ik nu zal doen zijn:
- The fashion writer
- Back to fashion future
- Fashion and difference
- Fashion and editorial styling
Dat klinkt als weinig, en dat is het ook. Check mijn Timetable:
Daarbovenop neem ik nog extra lessen academisch Engels, dus het wordt nog wel wat drukker.
De lessen beginnen maandag en hopelijk vallen ze mee of zijn ze zelfs wel keihard de moeite waard? We'll see.

Cheers,
Anine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten