Vanaf 16 september 2012 ben ik voor één semester een Erasmusstudent in Southampton, Engeland. Southampton staat bekend als de grote havenstad 'in de buurt' van Londen, bewoond door studenten in alle soorten, maten en van vele nationaliteiten. Zij die geïnteresseerd zijn, kunnen mij toch een beetje volgen op deze blog!

dinsdag 18 september 2012

Football and danish

Gisteren zijn we de eerste keer met alle kotgenoten iets gaan drinken in de dichtstbijzijnde pub. Er was net een football match bezig en om eerlijk te zijn wist ik echt niet wat te bestellen. Bier lijkt het enige dat verkrijgbaar is in de pubs. Toen mijn roommates vroegen wat ik ging bestellen, mompelde ik dat ik niet echt een biermens was, maar dat ik wel Kriek lustte. Nadat ik uitgelegd had wat een kriek was, besloten ze unaniem dat ik best een Snake Bite bestelde, omdat dat toch bier met 'cranberry juice' was. De barman maakte echter een einde aan dat idee. "Sorry, we're not allowed to serve that anymore, because of the drunken people. They all start giving eachother snake bites and stuff." Okééé. De Deense sportjournalist raadde me dan cider aan. Enkele minuten later zat ik dan aan een tafeltje met een 'pear cider'. Een soort limonade/bierachtige substantie. Ik was toch opgelucht dat er iets was dat ik lustte. De Denen zaten echter allemaal met een grote Carlsberg voor hun neus. Dat is immers Deens bier.



Trouwens, het blijkt dat inderdaad AL mijn kotgenoten uit Denemarken komen. Af en toe moet ik heb dus er nog aan herinneren dat ze Engels moeten praten als ik erbij ben. Toen we de pub verlieten, zagen we verderop in de straat een lange rij met opgewonden en opgesmukte jongeren aanschuiven aan een pas geopende 'club'. We liepen erlangs en iemand opperde dat we misschien ook eens naar die club moesten komen. Ik antwoordde vol verbazing dat ik dan toch niets had om te dragen naar die club. "I don't know," zei ik, "I don't have any clothes that would fit for this club, looking at the people queuing here." en iemand antwoordde; "You mean you don't have any skanky clothes?" Ik ben al blij dat ik niet de enige was die de 'charmante' uitgaanskleding van de Britse jeugd had opgemerkt. "Just wear whatever you're comfortable in, and we'll have fun." knipoogde ze. Ik weet nog niet goed wat daarvan te verwachten. De Denen zijn namelijk allemaal een stuk ouder dan mij, ookal zitten we in hetzelfde jaar. Blijkbaar is het de norm om in Denemarken één tot drie sabbatjaren te nemen voor je gaat studeren. Toen ze dus zeiden dat ze allemaal 24, 25 of 26 waren, mompelde ik wat beschaamd dat ik nog 20 moest worden.

Vandaag is het afzakken naar de campus en papieren in orde brengen. Ook wil ik absoluut punaises kopen, zodat ik eindelijk al mijn foto's kan ophangen. De volgende dagen beloven veel papierwerk!

Cheers,
Anine


6 opmerkingen:

  1. Klinkt toch al fijn ginder! Die pear cider dronk ik ook altijd in Zweden, kvond dat nog wel lekker, meer limonade dan bier eig. En allemaal Denen op je kot? Is idd wel lastig als ze vaak in hun moedertaal vervallen. Gaat bij mijn turkies ook zijn, vrees ik.. Wel fijn dat je al samen gaat eten/drinken! Zo maak je het snelst vrienden :) Wanneer beginnen je lessen? Ook de 24ste? xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd damn Turkies ;) Mijn lessen beginnen de 1e oktober. Ik kan eigenlijk ni wachte tot het begint, ik mis wa ritme opt moment weet ge wel ;) xx

      Verwijderen
  2. Amai, da's nog wel efkes, 1 oktober.. Maarja, dan kunde rustig wat acclimatiseren :) Ma ksnap het wel, we talked about it, eh ;) het ritmetekort :p xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ritme begint stilaan te komen. Of het een gezond ritme is, dat betwijfel ik :p Veel slapen en toch ziek worden, ik weet niet hoe ik het doe!

      Verwijderen
  3. Uw blog is echt geweldig leuk om te lezen, Anine! Ik hoop dat ge het een beetje kunt volhouden met hierop te schrijven, dan blijven we toch wa mee (: u wordt al ontzettend gemist in Antwerpen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das leuk om te hore ^^ Het is echt ni altijd even boeiend wa ik hierop post, daar ben ik mij van bewust haha ;) ik doe het vooral als een manier van alles te verwerke wat er hier gebeurt, want tis een beetje chaos en alles tegelijk. Deze blog is dus een goede manier om alles regelmatig op een rijtje te zetten :) Hoe is het in Antwerpen? Om eerlijk te zijn mis ik het veel meer dan ik dacht... Als ik van jullie opdrachten hoor, krijg ik een heel raar weemoedig gevoel ;)

      Verwijderen