Vanaf 16 september 2012 ben ik voor één semester een Erasmusstudent in Southampton, Engeland. Southampton staat bekend als de grote havenstad 'in de buurt' van Londen, bewoond door studenten in alle soorten, maten en van vele nationaliteiten. Zij die geïnteresseerd zijn, kunnen mij toch een beetje volgen op deze blog!

vrijdag 28 september 2012

Oceana, brits winkelen en de was doen

Hier breng ik weer verslag uit van mijn Engels avontuur, dit keer met een snotneus en keelpijn!

Twee avonden geleden zijn we uitgegaan naar de grootste club hier in Southampton, Oceana. De muziek stond oorverdovend luid, de mensen liepen je omver, de vloer was tapijt (??) en dus echt niet dansbaar. Niet mijn meest favoriete avond hier tot nu toe. Het enige dat de moeite waard was, was een gigantische man in een motorpak met helm en al, versierd met LED-lichtjes in allemaal verschillende kleuren. Hij werd bijgestaan door impressionante lichteffecten en een overdreven luide bas. De muziek en DJ die heel de tijd de muziek onderbrak wordt dus afgekeurd, maar het decor en de effecten zijn daar de moeite. Ook de enige club blijkbaar in Southampton met een vestiaire. Daar doen we het voor!

Gisteren heb ik lekker gekookt voor mezelf. Wat gezonder dan de vorige maaltijden, op aanvraag van de mama. Strikjespasta met broccoli, champignons, paprika, witte wijn- en crèmesaus en geraspte kaas. De restjes staan alvast in de ijskast te wachten voor vanavond. Deze morgen heb ik mijn eerste omeletje gemaakt in Southampton. Ook wil ik eens een gerecht uittesten dat Mi (die deense roommate) me geleerd heeft. Wortels, uien, broccoli, bloemkool, selder in kokossaus met gebakken scampi's. Dit weekend ga ik voor udonnoedels met rundsvlees, broccoli, champignons, paprika en wagamama chilisaus.


Over wagamama gesproken, in het grote West Quay shopping center hier zijn ze er eentje aan het bouwen. Er staat nergens wanneer deze af zal zijn, buiten de vermelding 'soon'. Ik hoop dus stiekem dat soon héél soon gaat zijn, zodat ik mijn favoriete gerechtjes hier ook kan gaan eten.

Voor al dat gekook moest ik natuurlijk eten gaan inslaan, en dus bezocht ik gisteren voor het eerst de Asda supermarkt om de hoek voor meer dan een vijftal dingetjes die ik nodig had. Overmoedig nam ik een grote kar en manoeuvreerde rond in de supermarkt. Wat ik was vergeten, was dat het zes uur was en oerdruk. Daar komt nog eens bij dat iedereen hier met zijn karretjes aan de linkerkant rijdt. Botsingen verzekerd. Extra mama's met kinderwagens helpen ook niet, die denken hier dat iedereen wel voor hen opzij zal gaan, met als resultaat dat ik al enkele keren bijna kinderwagens omver reed met mijn overvolle kar. Ook staan hier vaak kinderwagens alleen ergens in een rayon, met schreeuwende, slecht aangeklede kinderen, achtergelaten door hun platte mama (think Onslow van Keeping Up Appearances) die op zoek zijn naar diepvriesmaaltijden.

Vandaag heb ik ook voor de eerste keer mijn was gedaan. Ik was blij met het resultaat en heel trots op mezelf! We hebben hier vier wasmachines en drogers, maar ik heb toch twee kledingstukken met de hand gewassen omdat die een felle kleur hadden. En gelukkig ook, een nieuw felblauw rokje van me gaf het water een blauwe kleur. Dat had niet goedgekomen samen met mijn lichtgrijze sweatpants.

We zaten hier deze ochtend ook met enkele technische problemen. Ik heb mezelf deze morgen in het donker moeten douchen, omdat onze badkamer geen raam heeft en de lichten niet werkten. Ze hadden die uitgeschakeld om het brandalarm te kunnen testen. Niet gemakkelijk, je benen scheren zonder iets te kunnen zien. De volgende drie uur werd dan om de vijf minuten het brandalarm ingeschakeld. Geen lachertje als je probeert te skypen, of nog erger, als je probeert te slapen zoals sommige van mijn roommates doen op elk mogelijk moment van de dag.

Tenslotte, de kostuumavond vanavond gaat niet door, het blijkt dat het feestje plaatsvindt in de Buddha Lounge in Londen, niet in Southampton. We zijn hier allemaal een beetje teleurgesteld, maar gelukkig komt Halloween eraan en zullen onze kostuums dan nog ongetwijfeld hun nut hebben. Je zal dus nog even moeten wachten op beschamende foto's!

Vanavond filmpje zien bij Sofie!

Cheers,
Anine




Geen opmerkingen:

Een reactie posten