Vanaf 16 september 2012 ben ik voor één semester een Erasmusstudent in Southampton, Engeland. Southampton staat bekend als de grote havenstad 'in de buurt' van Londen, bewoond door studenten in alle soorten, maten en van vele nationaliteiten. Zij die geïnteresseerd zijn, kunnen mij toch een beetje volgen op deze blog!

woensdag 14 november 2012

Starbucks, al kerst en ongelukkig in Engeland?

Blogtime!

Ik krijg 'klachten' van het thuislandje dat ik niet vaak genoeg meer blog. De reden daarvoor is, dat ik het erg druk heb met schoolwerk en laten we eerlijk zijn, dat is niet erg interessant voor mij om over te schrijve en voor jullie om over te lezen. Ik zal dus vanaf nu proberen meer interessante dingen te doen?

Het voordeel van al die vergaderingen en dat schoolwerk is dat de Starbucks ondertussen onze vaste vergaderruimte is geworden. Daar komt nog eens bij dat de Starbucks helemaal is omgetoverd in een kerstStarbucks, en de kerstkoffie's die je er nu kan krijgen... Oh. My. God. Mijn favoriet is de Praline Mocha (probeer dat maar eens uit te spreken in het Engels, ik heb me daar aan de kassa al goed belachelijk gemaakt). Maar ook de Gingerbread Latte en de Toffee Nut Latte zijn verrukkelijk. Ik kan meestal weerstaan aan de Blueberry Muffins en de Chocolate Star Cake (zie hieronder), maar superslanke Yasmin en Sofie laten zich elke keer onbeschaamd gaan.

r


Sinds deze week staat ook de supergezellige kerstmarkt en paardenmolen op de Highstreet en ik kan niet geloven dat het nog langer dan een maand duurt voor het Kerst is. Het lijkt hier net alsof het morgen al Kerst zou kunnen zijn. De Belgen thuis lachen zelfs met mij als ik vraag of ze al kerstkado's hebben gekocht en de mama keek me verbouwereerd aan toen ik vroeg of de kerstboom al besteld was. Cultuurverschilletje hé. Op dat vlak apprecieer ik toch meer de Britse traditie, maar natuurlijk hebben we hier ook geen Sinterklaas en daardoor is het ook normaal dat ze hier er al zo vroeg mee bezig zijn.

Vorige week moest ik een column inleveren van 1000 woorden. Ik schrok als ik hoorde waar de andere studenten over schreven. Sommige schreven over hun eerste kus, hun langeafstandsrelatie, de nieuwe vriend van hun mama of het feit dat ze 'nog maar' (!) vijf vriendjes hadden gehad sinds september. De lector suggereerde zelfs dat het toch niet normaal was als je niet of in een relatie zat, of achter een jongen aanzat. "You get out there and write about it!" raadde ze iedereen aan. Okéééé. Ik besloot dat de verschillen in voorbereidingen op Kerst hier en thuis, mijn onderwerp zou zijn. Niet te persoonlijk, maar wel persoonlijk genoeg. Ik merkte dat ik hier meer moeite mee had dan met het schrijven van artikels, in tegenstelling tot wat ik zou denken. Ik bleef me maar afvragen waarom iemand in hemelsnaam geïnteresseerd zou zijn om te lezen over mijn leven. Toen de lector de column snel doorlas, schoot ze vaak in de lach, wat me verraste. Ze was er weg van, maar anderzijds lijkt zij ook het soort lector dat heel snel tevreden was, dus ik weet nog steeds niet goed hoeveel waarde ik daaraan moet hechten. Achteraf vroeg ze geïnteresseerd of ik een blog had en verbazend genoeg vroeg ze zelfs de links naar mijn blogs omdat ze zo geïnteresseerd was. Dat zou een lector bij ons in België dan weer helemaal niet doen.

Vrijdag gingen we gezellig uit eten in de pub en aten we allemaal nog eens lekker typisch Engels eten en voor het eerst ook een Engels dessert. Lekker, maar zwaaaaaaaar.


Ik had jullie ook nog wat foto's beloofd van Halloween. hier zijn ze dus: 








Voor zij die het zich afvragen, ik ben verkleed in een zombie Japans schoolmeisje. Tja, dat snap je waarschijnlijk alleen als je veel anime (Japanse tekenfilms) kijkt als ik. Je ziet het niet goed op de foto's, maar dankzij de wonderen der make-up zagen mijn wangen er helemaal ingevallen en doods uit. De rode ogen door de flash van de camera hielpen ook wel om het wat enger te maken! Hier in Engeland deden ze meer mee met halloween dan ze in België zouden doen, maar het moet hier niet absoluut eng zijn. Sommigen gaan eng, sommigen niet.

Ook heb ik deze week veel geskyped met het thuisfront. Ik mistte hét verjaardagsfeestje van het jaar in België, namelijk dat van schattebol Maxime De Jaeger. De foto's van 5 meter lange pizza's en een honderdtal cupcakes, koekjes en taart laten me zien dat ik echt wat gemist heb. Dat deed me een beetje beseffen dat ik België toch wat meer mis dan verwacht. Nadat ik hier met wat mensen over had gesproken, kreeg ik heel vaak de reactie "Je bent daar precies niet gelukkig in Engeland, kom maar snel naar huis" of "Je lijkt je daar niet echt te amuseren". Voor die mensen: Je zou het niet meer fout kunnen hebben. Ik ben gewoon niet het type om elke avond te partyen en ik word gelukkiger van een gezellige girlsnight, koffiekletsjes en disneyavonden dan een feestje vol zatte erasmussers, ookal zullen de meesten onder jullie het niet met me eens zijn. Ik weet waarom ik hier ben, en dat is nog altijd voor academische redenen en voor de internationale ervaring op die CV wat op te peppen. En als Nick hier zou zijn, zou ik hier nog jaren kunnen blijven plakken. Maar ik kan hem niet lang meer missen en daarom kijk ik er echt naar uit om terug in België te zijn. Niet omdat ik hier ongelukkig ben.

Deze week is verder nog een erg drukke week. Ik lees dagelijks talloze boeken over de geschiedenis van de bruidsmode, aangezien dat mijn essayonderwerp is. Ik verwerk nog steeds mijn dikke hoeveelheid kranten en tijdschriften en ga dagelijks talloze vintagewinkels af op zoek naar de juiste jurken en 'pieces' voor mijn shoot. Vanavond hebben we nog een 'homevergadering' bij mij op kot samen met de modellen om alle haar-, make-up en kledinglooks te passen en testen en al een kleine testshoot te doen. Morgenavond zouden we eindelijk een bezoekje brengen aan Café Parfait en zaterdag zouden we een reisje maken naar Oxford, waar ik enorm hard naar uitkijk! Zondag is het dan de fotoshoot van Sofie, waar ik de make-up zal doen, assistentie-styling en cameravrouw voor een behind-the-scenes reportage. Ook mijn eigen shoot komt er stilaan aan en het weekend in Londen met de mama, papa en 'kleine' broer. De mama heeft zelfs speciaal naar het hotel gebeld om te vragen of mijn kamer zeker een bad heeft want DAMN ik heb ons bad thuis gemist! Alleen kunnen douchen is geen ramp, maar alleen ijskoude douches kunnen nemen is zeker niet ideaal.

Ik zal mijn best doen om wat vaker te bloggen en ook de andere blog wat meer up-to-date te houden!

Groetjes van over 't water

2 opmerkingen:

  1. miss you <3 en we doen zeker nog een dikke afterparty als je terug bent! ^^ xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt een super leuke blog het heeft me al veel geholpen als ik u misten om toch het gevoel te hebben dat ik bij u ben. Het is echt zalig om te volgen want dan kan ik echt alles bekijken wat je daar in southampton doet.

    Ps. mooie fotos !!!!

    <3 Love you

    BeantwoordenVerwijderen