Vanaf 16 september 2012 ben ik voor één semester een Erasmusstudent in Southampton, Engeland. Southampton staat bekend als de grote havenstad 'in de buurt' van Londen, bewoond door studenten in alle soorten, maten en van vele nationaliteiten. Zij die geïnteresseerd zijn, kunnen mij toch een beetje volgen op deze blog!

woensdag 10 oktober 2012

Buddha, boyfriend en homework


Hey België! (En Turkije en Ierland, voor andere uitwisselaars)

Enkele dagen geleden gaven Spanjaarden Jairo en Ana een leuke en gezellige homeparty. Eén van mijn leukste avonden hier, omdat we luidkeels meezongen met nineties muziek gaande van Backstreet boys en Blue tot Spaanse klassiekers à la "Bailando bailando, amigos adios, adios, la silencio loco" (eindelijk ken ik de juiste tekst van dat liedje dankzij mijn Spaanse maatjes hier).



Daarna zakten we af naar de Buddha Lounge, de club waar ik al zolang naartoe wou, omdat ik te horen kreeg dat dat echt mijn ding zou zijn als ik van R&B hield. En inderdaad, deze club krijgt een dikke thumbs up van mij! Helaas waren mijn mede-erasmussers niet zo voor die muziekstijl en dus kroop iedereen toch op tijd onder de wol.


De ochtend erna kwam mijn eerste gast aan! De kriebels gierden al twee dagen door mijn lijf en dat werd er niet beter op toen ik Nick van Southampton Central ging afhalen. De tijd hier met hem is voorbijgevlogen en het lijkt niet meer dan een korte droom dat hij hier ook echt was. Gelukkig duurt het niet lang meer en staat hij binnen drie weken al paraat om een weekje te logeren hier (waar ik je heel dankbaar voor ben lieve schat)!




 We aten in en wandelden door het park waar we eekhoorntjes hebben gezien, zijn naar de haven gegaan waar de bootjes lagen te dobberen en de zon haar gezicht liet zien (een mirakel!). Ook kreeg ik mijn verjaardagskadotjes, waar ik nog steeds helemaal van in de wolken ben! 's Avonds gingen we eten in Yates, de dichtstbijzijnde pub hier en de ochtend erna maakte ik hem een groot English Breakfast (alhoewel hij ook flink heeft meegeholpen). Check vooral de spiegeleieren en de dooiers die het dit keer wel overleefd hebben!


Dan maakten we nog een korte wandeling en erna was het al terug tijd voor hem om te vertrekken. Ik heb die zondagnamiddag toch nodig gehad om zielige films te zien, ongezonde dingen te eten en te shoppen (de bankrekening kreunt nog na).

Gisteren was het terug filmavond en zag ik met Yasmin en Sofie (mijn vaste maatjes) Puss in Boots, perfect in combinatie met pikante wraps/fajitas en later zelfs popcorn.


Vandaag was het woensdag, geen-les-maar-wel-werkdag. Ik heb de hele dag achter mijn bureau gezeten en heb niets anders gedaan dan kranten en magazines gelezen en die uitgepluisd, artikels geanalyseerd en uitgescheurd voor mijn researchmappen en portfolios. Een hele dag en drie vogues (alle drie september issues, belachelijk dik dus), twee elle's, één topshop magazine, één glamour, twee grazia's, twee harpers bazaars, vijf daily mails, vijf independents en vijf guardians later heb ik toch wat hoofdpijn. Maar nooit ben ik zekerder geweest dat ik hier op mijn plaats zit dan nu. Check mijn workfood:


Vanavond zijn het restjes, want de ijskast moet leeggegeten worden! Morgen al een presentatie over mijn restyling, hopelijk is de lector content!


Cheers,
Anine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten