Vanaf 16 september 2012 ben ik voor één semester een Erasmusstudent in Southampton, Engeland. Southampton staat bekend als de grote havenstad 'in de buurt' van Londen, bewoond door studenten in alle soorten, maten en van vele nationaliteiten. Zij die geïnteresseerd zijn, kunnen mij toch een beetje volgen op deze blog!

dinsdag 16 oktober 2012

Beauty, broccoli en birthday

 
Deze week heb ik niet echt zo veel te melden, want het was een drukke week op het vlak van huiswerk. Veel tijd voor ontspannende activiteiten die een blogbericht waard zijn, was er dus niet. Maar als we hier onszelf door de opdrachten moeten ploeteren en afspreken voor groepswerken, dan doen we dat wel in stijl. Op z’n Brits. Met een High Tea.




Ook volgde er een avond waarbij Yasmin en Sofie me vroegen of ik hun make-up wilde doen. Ook een ‘girly’ avond die voor herhaling vatbaar is.



Voor volgende week staat een bezoekje aan ‘The White Star’ op de planning. Deze tearoom is genoemd naar de maatschappij waaronder de Titanic voer en blijkt het van het te zijn. Je kan er in gezellige zeteltjes ploffen terwijl je geniet van warme drankjes en zoetigheden met live muziek. Ook plannen we een verkleedfeestje met nineties muziek, omdat al die verkleedfeestjes hier maar afgelast worden wegens een te grote opkomst. Ook een tripje naar Londen zien we zitten voor volgende week of de week erna. Het begint wat moeilijk te worden om het allemaal wat te combineren. Trips naar andere steden, huiswerk, friend-time hier, skype time met België. Om nog maar te zwijgen van de achterstand die ik heb opgelopen voor het doen van mijne was!

Ook doe ik mijn best om gezonder te koken. Broccoli met frietjes is misschien niet de meest ideale situatie, maar het smaakte wel!




Verder was er natuurlijk nog mijn verjaardag. Eigenlijk had ik wat het gevoel dat ik mijn verjaardag al gehad had en dat er niet veel meer te vieren viel. Ik had immers al een pre-birthday moment gehad met de vrienden thuis, enkele kaartjes waren al vroegtijdig aangekomen en ook de verjaardagswensen van de familie waren al gepasseerd.



Toch besloot ik om de dag zelf hier nog iets te gaan doen. Met z’n zessen gingen we zondagavond uit eten, en ik had op voorhand vermeld dat het iets chiquer zou zijn dan waar we normaal gesproken met erasmussers gaan eten. La Tavernetta werd de gekozen locatie, een gezellig Italiaans restaurant vlakbij mijn kot, met een zacht rustiek interieur en betaalbare maar toch overheerlijke pizza’s, salades en pasta’s. Hier zijn enkele foto’s, later volgen er meer want ik wacht nog op foto’s van de anderen.

Sofie en Yasmin



Ana, Carlos en Jairo





Toen ze in het restaurant hoorden dat het mijn verjaardag was, dimden ze de lichten en kwam een serveerster uit de keuken met een stuk tiramisu met een kaarsje op. Uiteindelijk kreeg ik dus nog echt een birthday-gevoel, iets waar het klein meisje in mezelf toch blij mee was.



Hopelijk doet het internet het nu snel weer, zodat ik deze blog online kan zetten. Ook het warm water voor in de douche mag nu wel weer gaan werken. Blijkbaar zijn er serieus wat kabels gesneuveld in de storm van maandagavond en is dat de oorzaak van de ‘inconveniences’ hier. Grappig hoe dat ze dat al een storm noemen hier. Ik zat midden in de ‘storm’ toen ik terug kwam van een gezellig avondje op Yasmin haar kot en het regende pijpenstelen. Het was de moeite niet om mijn paraplu te openen, want ik kon die niet houden omdat er zoveel wind was. Leve het gevoel van een warm bed als je zo doorweekt thuiskomt! That’s why I love England!

 Cheers,
Anine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten